Children 1-Teacher Sole

CHILDREN 1

Class 68 December 3rd (Clase de Jueves 3 de Diciembre)

 


 

ZOOM MEETING:

Estas actividades las realizaremos en nuestra clase en zoom: 

 

1) Trabajo de consolidación

 

 2) COPYBOOK: when we finish the meeting, we copy in our copybook.

Al terminar la reunión, sacamos nuestro cuaderno y copiamos lo que está escrito en el pizarrón.






Class 67 December 1st (Clase de Martes 1 de Diciembre)

 

 


 

CLASE PRESENCIAL:


1) Game: Toys revision

                Animals and means of transport

2) REVISION:

- Pupil’s b. p. 80 ex. 3. There is/are and toys.

- Activity b p. 80 /81 ex. 1, 2, 3 & 4.

 

3) COPYBOOK: when we finish the meeting, we copy in our copybook.

Al terminar la reunión, sacamos nuestro cuaderno y copiamos lo que está escrito en el pizarrón. 





Class 66 November 26th (Clase de Jueves 26 de Noviembre)

 

 


ZOOM MEETING:

Estas actividades las realizaremos en nuestra clase en zoom: 

 

1) Game: Revision

2) Pupil’s book: p. 83 ex. 1 Listen and point.

                                  Ex. 2 Say the chant.

                                  Ex. 3 Listen and say the activity.

                           p. 84 The friendly farm!

3) Activity book: p. 83 Read and match.

4) REVISION: Pupil’s b. 80 ex 1 & 2. (Practise toys vocabulary/ whose/ Possessive ‘s/his-her-their)

5) Homework:   Possessive ‘s

  

1) COPYBOOK: when we finish the meeting, we copy in our copybook.

Al terminar la reunión, sacamos nuestro cuaderno y copiamos lo que está escrito en el pizarrón.

 




Class 65 November 24th (Clase de Martes 24 de Noviembre)

  

CLASE PRESENCIAL:

1) Game: HANGMAN

2) Activity b. p. 76 ex 3 Make a poem.

                      p. 77 ex. 4-Listening.

                              Ex. 5-speaking.

                     p. 78 Read and choose.

3) Pupil’s book p. 82 Unit 7 “Let’s play”-Watch the video-draw you hobby.

4) HOMEWORK: Activity b. p. 79 Choose four pictures and write sentences.

 

1) COPYBOOK: when we finish the meeting, we copy in our copybook.

Al terminar la reunión, sacamos nuestro cuaderno y copiamos lo que está escrito en el pizarrón.

 


 


Class 64 November 19th (Clase de Jueves 19 de Noviembre)

 

 


 

ZOOM MEETING:

Estas actividades las realizaremos en nuestra clase en zoom: 

 

1) Game: WILD ANIMALS

2) Pupil’s book: p. 78 ex. 1, 2 & 3.

3) Activity book: p. 76 ex. 1, 2 & 3

                           p. 77 ex. 4 & 5.

4) Homework: Activity b. p. 75 ex. 3 & 4.

 

 1) COPYBOOK: when we finish the meeting, we copy in our copybook.

Al terminar la reunión, sacamos nuestro cuaderno y copiamos lo que está escrito en el pizarrón.








Class 63 November 17th (Clase de Martes 17 de Noviembre)

 

Clase presencial:

Estas actividades las realizaremos en nuestra clase en clase presencial: 

 

 1) Game: Wild animals

2) Game 2: Winnie the witch

3) Pupil’s book p. 75 Read and write the animals (new vocabulary)

p. 76/77 Literature “When we go to the Zoo”

4) Activity b. p. 74 ex 1& 2

5) HOMEWORK: Home booklet p. 12 & 13.

 

 

1) COPYBOOK: when we finish the meeting, we copy in our copybook.

Al terminar la reunión, sacamos nuestro cuaderno y copiamos lo que está escrito en el pizarrón.

 




Class 62 November 12th (Clase de Jueves 12 de Noviembre)

 


 

 

ZOOM MEETING:

Estas actividades las realizaremos en nuestra clase en zoom: 

 

1) Game: Wild animals

2) Pupil’s book: p. 73 ex. 1 & 2.

                          p. 74 “Animals in the wild” Ex. 1, 2 & 3.

3) Activity book: p. 72 ex. 2.

                           p. 73 Short dialogues with “Let’s…”

4) Literature “Winnie the witch:”

- Practise reading.

 5) Homework: Activity b. p. 72 ex. 1

  

1) COPYBOOK: when we finish the meeting, we copy in our copybook.

Al terminar la reunión, sacamos nuestro cuaderno y copiamos lo que está escrito en el pizarrón.

 


                       

 



Class 61 November 10th (Clase de Martes 10 de Noviembre)

 

 


 

ZOOM MEETING:

Estas actividades las realizaremos en nuestra clase en zoom: 

 

1) Game Objects hunt (2 teams)

2) Game 2: There is/are

3) Pupil’s book p. 72 Song (new vocabulary)

p. 72 ex. 2-GAME

4) Activity b. p. 70 ex. 2-

                     P. 71 ex. 1 & 2.

5) Literature “Winnie the witch:”

- Practise reading.

  

1) COPYBOOK: when we finish the meeting, we copy in our copybook.

Al terminar la reunión, sacamos nuestro cuaderno y copiamos lo que está escrito en el pizarrón.

 


 



Class 60 November 5th (Clase de Jueves 5 de Noviembre)

 

 


 

ZOOM MEETING:

Estas actividades las realizaremos en nuestra clase en zoom: 

 

1) Literature “Winnie the witch:”

- Explain project.

2) Pupil’s book: p. 70 “The Friendly farm”-story.

p. 71 “Gracie’s grammar”-Explain

3) Activity book: 70 ex. 1 & 2.

4) Homework: Activity b. p. 71 ex. 3 & 4.

5) ONLINE GAME: Transport

 

1) COPYBOOK: when we finish the meeting, we copy in our copybook.

Al terminar la reunión, sacamos nuestro cuaderno y copiamos lo que está escrito en el pizarrón.

 






                        

Class 59 November (Clase de Martes 3 de Noviembre)

 

 


 

ZOOM MEETING:

Estas actividades las realizaremos en nuestra clase en zoom: 

 

 

1) Check homework (Activity b. p. 63)

2) Pupil’s book p. 68 Unit 6 “A day out” – Watch the video and draw an animal.

p. 69 Vocabulary-

3) Activity b. p. 69 ex. 1 & 2-Vocabulary

4) Literature “Winnie the witch:”

- Read pages 20 to 25.

 

 

1) COPYBOOK: when we finish the meeting, we copy in our copybook.

Al terminar la reunión, sacamos nuestro cuaderno y copiamos lo que está escrito en el pizarrón.

 


 


 

 

Class 58 October 29th (Clase de Jueves 29 de Octubre)

 

 


 

ZOOM MEETING:

Estas actividades las realizaremos en nuestra clase en zoom: 

 

1) Game: “Name the picture”-unit 5 (Presentation plus)

2) Revision: Cambridge lms (vocabulary 2)

3) Pupil’s book: p. 66 ex. 4 Listen and write.

4) Activity book: 66 ex. 1 Listen and write.

5) Literature “Winnie the witch:”

- Read pages 20 to 25.

6) Homework: workbook p. 63 ex. 3 & 4.

 

1) COPYBOOK: when we finish the meeting, we copy in our copybook.

Al terminar la reunión, sacamos nuestro cuaderno y copiamos lo que está escrito en el pizarrón.

 

 




Class 57 October 27th (Clase de Martes 27 de Octubre)

 

 


 

ZOOM MEETING:

Estas actividades las realizaremos en nuestra clase en zoom: 

 

 

1) Game Objects hunt (2 teams)

2) Check homework (Activity b. p. 61/62)

3) Pupil’s book p. 64/65 literature “The twins and their robots.”

4) Activity b. p. 64/65-Literature

5) Literature “Winnie the witch:”

- Read pages 12 to 19.

 

1) COPYBOOK: when we finish the meeting, we copy in our copybook.

Al terminar la reunión, sacamos nuestro cuaderno y copiamos lo que está escrito en el pizarrón.

 




Class 56 October 22nd (Clase de Jueves 22 de Octubre)

 

ZOOM MEETING:

Estas actividades las realizaremos en nuestra clase en zoom: 

 

1) Game: “Do or does” Bamboozle

2) Pupil’s book: p. 62 “Shapes around us” ex. 1, 2 & 3 (introduce shapes).

                           p. 63 ex. 4 “Look, read and write.”

3) Activity book: p. 62 ex. 1 & 2.

4) Literature “Winnie the witch:”

- Read pages 12 to 18.

5) Homework: workbook p. 63 ex. 3 & 4.

 

1) COPYBOOK: when we finish the meeting, we copy in our copybook.

Al terminar la reunión, sacamos nuestro cuaderno y copiamos lo que está escrito en el pizarrón.

 



Class 55 October 20th (Clase de Martes 20 de Octubre)

 

 


 

ZOOM MEETING:

Estas actividades las realizaremos en nuestra clase en zoom: 

 

 

1) Game Home objects hunt (2 teams)

2) Check homework (Winnie the witch’s activities)

3) Revision: Cambridge lms (vocabulary 2)

4) Pupil’s book p. 61 “Gracie’s grammar” Exercises 1 & 2.

    (Explain Does he/she want….? Yes, he does. No, He doesn’t)

5) Activity b.p. 60 ex 1 “Write.”

                     p. 61 “Write”

 

1) COPYBOOK: when we finish the meeting, we copy in our copybook.

Al terminar la reunión, sacamos nuestro cuaderno y copiamos lo que está escrito en el pizarrón.

 




 Class 54 October 15th (Clase de Jueves 15 de Octubre)

 


 

 

ZOOM MEETING:

Estas actividades las realizaremos en nuestra clase en zoom: 

 

1) Game: Home objects hunt (2 teams)

2) Pupil’s book: p. 60 “Listen and circle” Introduce new vocabulary.

Ex. 2 Write the toys.

3) Activity book: p. 59 Read and write.

                           p. 60 ex 1 “Write.”

4) Literature “Winnie the witch:”

- Read pages 7 to 12.

-Solve these activities together.

 


1) COPYBOOK: when we finish the meeting, we copy in our copybook.

Al terminar la reunión, sacamos nuestro cuaderno y copiamos lo que está escrito en el pizarrón.

 





Class 53 October 13th (Clase de Martes 13 de Octubre)

 

 


 

Estas actividades las realizaremos en clase: 

  

1) Game https://www.baamboozle.com/game/45947

2) Check homework (Activity b. p. 57 ex.1)

3) Pupil’s book p. 58 “The friendly farm” (Read the story again)

    p. 59 “Gracie’s grammar” Explain Whose/possessive ‘s and possessive adjectives. Solve ex. 1.

4) Speaking: Pupil’s b. p. 59 Mission-stage 1-“Ask your friends about their toys.”

5) Activity B. p. 57 “Sounds and spelling” ex. 2

                      p. 58 ex. 1 “Listen and read”

                               ex. 2 “Read and correct.”




Class 52 October 8th (Clase de Jueves 8 de Octubre)

 

 




ZOOM MEETING:

Estas actividades las realizaremos en nuestra clase en zoom: 

 

1) Game: Toys

Toys 2

2) Pupil’s book: p. 58 “The Friendly farm” Explain possessive ‘s/her-his-their.

3) Activity book: p. 57 ex. 1 “Look and write.”

                           ex. 2 “Sounds and spelling

4) Literature “Winnie the witch:” Read pages 1 to 6.

 

1) COPYBOOK: when we finish the meeting, we copy in our copybook.

Al terminar la reunión, sacamos nuestro cuaderno y copiamos lo que está escrito en el pizarrón.




2) Time to play!

Online activity: His/her

                          His/her 2

 


Class 51 October 6th (Clase de Martes 6 de Octubre)

  


 

Estas actividades las realizaremos en clase: 

 

 1) Game “My shopping list” (activity b. p. 55)

2) Check homework (Activity b. p. 52)

3) Activity B. p. 54 “Listen and tick.”

4) Pupil’s book p. 54 ex. 1, 2 & 3.

5) Pupil’s b. p. 57 Unit 5 “Toys” “Listen and point.”

6) Online game: Toys




Class 50 October 1st (Clase de Jueves 1 de Octubre) 

 


 

ZOOM MEETING:

Estas actividades las realizaremos en nuestra clase en zoom: 

 

1) Game: Cambridge Lms (Unit 4 game 2)

2) Pupil’s book: Literature p. 52/53 ex. 1, 2 & 3.

3) Activity book: p. 51 ex. 3 & 4.

                           p. 53 ex. Listen and draw lines.

 

4) Homework: Activity book p. 52 ex. 1 & 2.

 

1) COPYBOOK: when we finish the meeting, we copy in our copybook.

Al terminar la reunión, sacamos nuestro cuaderno y copiamos lo que está escrito en el pizarrón.




2) Time to play!

Online activity: Don’t/doesn’t like

 

   


  Class 49 September 29th (Clase de Martes 29 de Septiembre)

 

 


 

ZOOM MEETING:

Estas actividades las realizaremos en nuestra clase en zoom: 


 

 

1) Trabajo de consolidación.

 

(Al terminar el trabajo, sacar fotos y enviarlo a la seño por whatsapp)


 

1) COPYBOOK: when we finish the meeting, we copy in our copybook.

Al terminar la reunión, sacamos nuestro cuaderno y copiamos lo que está escrito en el pizarrón.




 



 Class 48 September 24th (Clase de Jueves 24 de Septiembre)

 

 

 

ZOOM MEETING:

Estas actividades las realizaremos en nuestra clase en zoom: 

 


1) Game: Cambridge Lms (game 1)

2) Pupil’s book: p. 50 “Making a recipe” ex. 1, 2 & 3.(New vocabulary)

                            p. 51 Read and circle.

3) Activity book: p. 50 ex 1 & 2.

                            p. 51 ex. 3.

4) Copybook:

Draw and write about the food you like and don’t like.

 

1) COPYBOOK: when we finish the meeting, we copy in our copybook.

Al terminar la reunión, sacamos nuestro cuaderno y copiamos lo que está escrito en el pizarrón.




2) Homework: Make and share your favourite food or recipe.

3) Time to play!

Online activity: Baamboozle



Class 47 September 22nd (Clase de Martes 22 de Septiembre) 

 


 

ZOOM MEETING:

Estas actividades las realizaremos en nuestra clase en zoom: 

 

1) Game: Virtual Scavenger hunt

2) Check homework: HOME BOOKLET p. 9.

3) Activity book: p. 48 ex. 2 “Ask your friend” (speaking)

                           p. 49 ex. 1 “Read and complete the conversations.”                       

4) Pupil’s book: p. 50 “Making a recipe” ex. 1, 2 & 3.(New vocabulary)

5) Copybook:

Write:

-One thing you eat or drink for breakfast.

-Two things you eat or drink for lunch.

-Three things you eat or drink for dinner.

 

1) COPYBOOK: when we finish the meeting, we copy in our copybook.

Al terminar la reunión, sacamos nuestro cuaderno y copiamos lo que está escrito en el pizarrón.




2) Time to play! Online game

Click: Food games




 Class 46 September 17th (Clase de Jueves 17 de Septiembre)

 

 


 

ZOOM MEETING:

Estas actividades las realizaremos en nuestra clase en zoom: 

 

1) Game: Name the picture (Presentation plus game)

2) Pupil’s book: p. 49 ex. 1.

                         Gracie’s grammar + ex. 2.

3) Activity book: p. 47 ex. 2

                            p. 48 ex. 1 Look and read.

                           p. 48 ex 2  Write and ask.

4) Copybook:

Write:

-One thing you eat or drink for breakfast.

-Two things you eat or drink for lunch.

-Three things you eat or drink for dinner.

 

 

1) COPYBOOK: when we finish the meeting, we copy in our copybook.

Al terminar la reunión, sacamos nuestro cuaderno y copiamos lo que está escrito en el pizarrón.



2) Homework: Home booklet p. 9 “Question time”

3) Time to play!

Online activity: School run




Class 45 September 15th (Clase de Martes 15 de Septiembre)

 

 


 

ZOOM MEETING:

Estas actividades las realizaremos en nuestra clase en zoom: 

 

 

1) Game: Tutti frutti (colours, names, animals, food, family, school objects)

2) Check homework: HOME BOOKLET p. 8.

3) Cambridge LMS (grammar 1)

4) Pupil’s book: p. 48 SONG (new vocabulary)

5) Activity book: p. 46 ex. 2.

                           p. 47 ex. 1 & 2.                         

 

1) COPYBOOK: when we finish the meeting, we copy in our copybook.

Al terminar la reunión, sacamos nuestro cuaderno y copiamos lo que está escrito en el pizarrón.

 



 

2) Time to play! Online game

Click: Choose the correct option




  



Class 44 September 10th (Clase de Jueves 10 de Septiembre)



 

ZOOM MEETING:

Estas actividades las realizaremos en nuestra clase en zoom: 

 

1) Game: Random wheel (like/don’t like)

2) Cambridge LMS (grammar 1)

2) Pupil’s book: p. 47 Read and write.

3) Activity book: p. 45 ex.1 Write the words.

                            p. 45 ex.2 Sounds and spelling.

                            p. 46 ex. 1 Read and tick.

 

 

1) COPYBOOK: when we finish the meeting, we copy in our copybook.

Al terminar la reunión, sacamos nuestro cuaderno y copiamos lo que está escrito en el pizarrón.

 


 

2) Homework: Home booklet p. 8 “What’s missing?”

3) Time to play!

Online activity: True or false



Class 43 September 8th (Clase de Martes 8 de Septiembre)

 

ZOOM MEETING:

Estas actividades las realizaremos en nuestra clase en zoom: 


 

 1) Game: Random wheel (like/don’t like)

2) Check homework: talk about the project “My farm.”

3) Cambridge LMS (video activity 2)

3) Pupil’s book: p. 47 Gracie’s grammar (like/don’t like/Do you like…?)

                          p. 47 ex. 1 Listen and stick.

4) Activity book: p. 45 ex.1 Write the words.

                            p. 45 ex.2 Sounds and spelling.

                            p. 46 ex. 1 Read and tick.

5)Game: wordshake

 

1) COPYBOOK: when we finish the meeting, we copy in our copybook.

Al terminar la reunión, sacamos nuestro cuaderno y copiamos lo que está escrito en el pizarrón.

 


2) Time to play! Online game

Click: Like/don’t like

 



 


Class 42 September 3rd (Clase de Jueves 3 de Septiembre)

 


 

 

 

ZOOM MEETING:

Estas actividades las realizaremos en nuestra clase en zoom: 

1) Game:

 


 2) Pupil’s book: p. 45 “Chant” ex. 2 & 3.

                        p. 46 Story “The friendly farm.” (    New vocabulary and structure LIKE/DON’T LIKE)

3)Activity book: p. 42 Listen and colour.

                         p. 45 Write the words.

                         p. 45 Sounds and spelling.

4) Game:

 


1) COPYBOOK: when we finish the meeting, we copy in our copybook.

Al terminar la reunión, sacamos nuestro cuaderno y copiamos lo que está escrito en el pizarrón.


 

2) Time to play!

Online activity:  Food










Class 41 September 1st (Clase de Martes 1 de Septiembre)

 

 


 

ZOOM MEETING:

Estas actividades las realizaremos en nuestra clase en zoom: 


 1) Game: Name five things in ten seconds.

2) Check homework: talk about the project “My farm.”

3) Pupil’s book: p. 42 Listen and tick.

                        p. 44 “Food with friends” Watch the video and draw.

                       p. 45 Listen and point.

4) Activity book: p. 42 Listen and colour.

                         p. 45 Write the words.

5)Game: wordshake

 

1) COPYBOOK: when we finish the meeting, we copy in our copybook.

Al terminar la reunión, sacamos nuestro cuaderno y copiamos lo que está escrito en el pizarrón.




2) Homework: Activity b. p. 41 Choose five animals and write sentences.

 

3) Time to play! Online game

Click: -Food





Class 40 August 27th  (Clase de Jueves 27 de Agosto)

 

 


ZOOM MEETING:

Estas actividades las realizaremos en nuestra clase en zoom: 

 

*HELLO everyone!

*What day is it today?

*The weather: vamos a chequear el clima para ver cómo está el día. 

*Game: Board game (activity b. p. 41)

*Pupil’s book: p. 40 ex. 1, 2 & 3.

*Activity book: p. 39 Look and read. Write yes or no.

                         p.40 Look and write.

*Game: “Speak or swim” https://www.cambridgelms.org/primary/p/en/class/4330926/launch_scorm/31839/3890

 

1) COPYBOOK: when we finish the meeting, we copy in our copybook.

Al terminar la reunión, sacamos nuestro cuaderno y copiamos lo que está escrito en el pizarrón.


Acá les dejo una ayudita para completar el clima:




2) Homework:

*PROJECT! Create your farm!! (La seño explicará en detalle esta actividad por Zoom)

 

3) Time to play!

Online activity:  Farm animals          

 

Farm animals 2

   

 




Class 39 August 25 th (Clase de Martes 25 de Agosto)

 

 

 

ZOOM MEETING:

Estas actividades las realizaremos en nuestra clase en zoom: 

 

 *HELLO everyone!

*What day is it today?

*The weather: vamos a chequear el clima para ver cómo está el día. 

*Check homework: Show and tell your crazy animal.

*Game: Name five things in ten seconds.

*Pupil’s book: p. 38/39 Story: “How cows got their spots.”

1-Read the story

2- Read and circle.

*Activity book: p. 37 Read and number the pictures.

                         p. 38 ex.1, 2 & 3.

 

1) COPYBOOK: when we finish the meeting, we copy in our copybook.

Al terminar la reunión, sacamos nuestro cuaderno y copiamos lo que está escrito en el pizarrón.


Acá les dejo una ayudita para completar el clima:




2) Homework: Activity b. p. 37 ex. 4. “What things from animals have you got at home?”

 

3) Time to play! Online game

Click: game 1  

Game 2



Class 38 August 20th  (Clase de Jueves 20 de Agosto)

 

 

 

 

ZOOM MEETING:

Estas actividades las realizaremos en nuestra clase en zoom: 

 

*HELLO everyone!

*What day is it today?

*The weather: vamos a chequear el clima para ver cómo está el día. 

*Tongue twister!!

*Pupil’s book: p. 36 What do animals give us?

-Exercise 1: Watch the video.

-Exercise 2: Look and match.

-Exercise 3: Tick.

Page 37 Read the article and write yes or no.

*Activity book: p. 36 Read and write.

*Game:👇👇

 


1) COPYBOOK: when we finish the meeting, we copy in our copybook.

Al terminar la reunión, sacamos nuestro cuaderno y copiamos lo que está escrito en el pizarrón.


Acá les dejo una ayudita para completar el clima:



2) Homework:

Home booklet p. 7 “Crazy animals” –Draw and describe your crazy animal.

 

3) Time to play!

Online activity:  Farm animals



Class 37 August 18th (Clase de Martes 18 de Agosto)

 

 

 

ZOOM MEETING:

Estas actividades las realizaremos en nuestra clase en zoom: 

 

*HELLO everyone!

*What day is it today?

*The weather: vamos a chequear el clima para ver cómo está el día. 

*Check homework: Activity b. p. 34 ex. 2

*Revision: Animals/Feelings “Name the picture”-Presentation plus game

*Pupil’s book: p. 35 Gracie’s grammar: has got/hasn’t got.

*Activity book: p. 35 Listen and tick.

*Copybook: Choose three farm animals, draw and write six sentences using has got/hasn’t got.

 

1) COPYBOOK: when we finish the meeting, we copy in our copybook.

Al terminar la reunión, sacamos nuestro cuaderno y copiamos lo que está escrito en el pizarrón.


Acá les dejo una ayudita para completar el clima:

 


2) Time to play! Online game

Click: Adjectives-Opposites





Class 36 August 13th  (Clase de Jueves 13 de Agosto)




 

  

ZOOM MEETING:

Estas actividades las realizaremos en nuestra clase en zoom:  

*HELLO everyone!

*What day is it today?

*The weather: vamos a chequear el clima para ver cómo está el día. 

*Revision: Animals/Feelings “Name the picture”-Presentation plus game

*Pupil’s book: p. 35 “Which duck is he talking about? Listen and tick.”

-Gracie’s grammar: has got/hasn’t got.

*Activity book: p. 34 Write the words.

                         p. 35 Listen and tick.

*Let’s celebrate children’s day! (games)

 

 

1) COPYBOOK: when we finish the meeting, we copy in our copybook.

Al terminar la reunión, sacamos nuestro cuaderno y copiamos lo que está escrito en el pizarrón.

 


Acá les dejo una ayudita para completar el clima:



2) Homework:

Home booklet p. 7 “Crazy animals” –Draw and describe your crazy animal.

 

3) Time to play!

Online activity:  Describing animals





Class 35 August 11th  (Clase de Martes 11 de Agosto)


ZOOM MEETING:

Estas actividades las realizaremos en nuestra clase en zoom: 

 


*HELLO everyone!

*What day is it today?

*The weather: vamos a chequear el clima para ver cómo está el día. 

*Revision game: “Show me the farm animal”

*Pupil’s book: p. 34 Listen and act out the animals. Then sing the song.

-Vocabulary about feelings: draw and write the feelings in your copybook.

*Online resources: Cambridge LMS (Video activity 4 & grammar 1)

*Activity book: p. 34 exercise 1 Read and circle the correct words.

*Game: “Name the picture” Presentation plus game

 

 1) COPYBOOK: when we finish the meeting, we copy in our copybook.

Al terminar la reunión, sacamos nuestro cuaderno y copiamos lo que está escrito en el pizarrón.


Acá les dejo una ayudita para completar el clima:





2) Time to play! Online game

Click: Feelings



Class 34 August 6th  (Clase de Jueves 6 de Agosto)

 

 ZOOM MEETING:

Estas actividades las realizaremos en nuestra clase en zoom: 


*HELLO everyone!

*What day is it today?

*The weather: vamos a chequear el clima para ver cómo está el día. 

*Revision: Farm animals (flashcards)

*Pupil’s book: p. 34 Listen and act out the animals. Then sing the song.

-Vocabulary about feelings: draw and write the feelings in your copybook.

*Activity book: p. 33 Write the words in the correct order.

                         p. 34 Read and circle the correct words.

 

 

1) COPYBOOK: when we finish the meeting, we copy in our copybook.

Al terminar la reunión, sacamos nuestro cuaderno y copiamos lo que está escrito en el pizarrón.

 


Acá les dejo una ayudita para completar el clima:

 

2) Homework:

Home booklet page 6 “Which is different?” Circle the correct option.

 

3) Time to play! Online game

Video lesson:😁






Class 33 August 4th  (Clase de Martes 4 de Agosto)

 

 

 

ZOOM MEETING:

Estas actividades las realizaremos en nuestra clase en zoom:  


*HELLO everyone!

*What day is it today?

*The weather: vamos a chequear el clima para ver cómo está el día. 

*Revision game: Farm animals 😉


*Pupil’s book: p. 32 story. Study difference between is/are.

                        p. 33 Gracie’s grammar “Position of adjectives”

-Listen and stick. Read and write.

*Online resources: Cambridge LMS (Unit 3-vocabulary 1 & grammar 1)

*Activity book: p. 33 exercise 1 Read and colour.

 

  

1) COPYBOOK: when we finish the meeting, we copy in our copybook.

Al terminar la reunión, sacamos nuestro cuaderno y copiamos lo que está escrito en el pizarrón.


Acá les dejo una ayudita para completar el clima:



2) Homework: Copybook

Draw five farm animals and write their names. Include adjectives (small, big, short, long, young, etc.)

 

3) Time to play! Online game👇







Class 32 July 30 th (Clase de Jueves 30 de Julio)

 

 

 

 

ZOOM MEETING:

Estas actividades las realizaremos en nuestra clase en zoom:  



*HELLO everyone!

*What day is it today?

*The weather: vamos a chequear el clima para ver cómo está el día. 

*Revision: Farm animals -Cambridge LMS (Unit 3-video activity 2 & vocabulary 1)

*Pupil’s book: p. 32 “The friendly farm.” Listen to the story.

                        p. 33 Gracie’s grammar- position of adjectives.

*Activity book: p. 32 Read and tick or cross.

*GAME: Farm animals board game

 

 

1) COPYBOOK: when we finish the meeting, we copy in our copybook.

Al terminar la reunión, sacamos nuestro cuaderno y copiamos lo que está escrito en el pizarrón.


Acá les dejo una ayudita para completar el clima:




3) Time to play! Online game

Click:😀


 



July 28 th  (Clase de Martes 28 de Julio)





 
ZOOM MEETING:

Estas actividades las realizaremos en nuestra clase en zoom:  

*HELLO everyone!
*What day is it today?
*The weather: vamos a chequear el clima para ver cómo está el día. 
*Revision game: Parts of the body. Activity b. p. 29.
*Game:  BINGO (family/body)            
*Pupil’s book: p. 30 Watch the video and choose a name for the farm.
                        p. 31 Listen and point. Then listen and number (Introduce farm animals-flashcards).
*Activity book: p. 31 exercise 1 Count and write.



1) COPYBOOK: when we finish the meeting, we copy in our copybook.
Al terminar la reunión, sacamos nuestro cuaderno y copiamos lo que está escrito en el pizarrón.



Acá les dejo una ayudita para completar el clima:



3) Time to play! Online game

Click: Farm animals




Class 30 July 7 th  (Clase de Martes 7 de Julio)





ZOOM MEETING:
Estas actividades las realizaremos en nuestra clase en zoom: 

*HELLO everyone!
*What day is it today?
*The weather: vamos a chequear el clima para ver cómo está el día. 
*Revision “The body game” (Home booklet p. 5) + online dice
*Pupil’s book: p. 28 Read and number. Write yes or no.
                        p. 30 Watch the video and choose a name for the farm.
*Activity book: p. 28 Look and read. Write yes or no.
*Game:  BINGO (family/body)            


1) COPYBOOK: when we finish the meeting, we copy in our copybook.
Al terminar la reunión, sacamos nuestro cuaderno y copiamos lo que está escrito en el pizarrón.



Acá les dejo una ayudita para completar el clima:




3) Time to play! Online game
Click:💪💪👉








Class 29 July 2nd (Clase de Jueves 2 de Julio)

ZOOM MEETING:
Estas actividades las realizaremos en nuestra clase en zoom:  

*HELLO everyone!
*What day is it today?
*The weather: vamos a chequear el clima para ver cómo está el día. 
*Check homework.
*Revision: Cambridge LMS (Unit 2-Game 2)
*Pupil’s book: page 26/27 Story. Read and act out the story.
*Activity book: p. 25 Read, think and tick.
                         p. 26 Number the sentences in order.


1) COPYBOOK: when we finish the meeting, we copy in our copybook.
Al terminar la reunión, sacamos nuestro cuaderno y copiamos lo que está escrito en el pizarrón.



Acá les dejo una ayudita para completar el clima:



3) Time to play! Online game
Click: Video lesson






Class 28: June 30th (Clase de Martes 30 de Junio) 








En esta clase realizaremos el trabajo de consolidación. Lo haremos en la clase de Zoom, no antes. Recuerden tener impresas las hojitas que les envié.
Si alguno no pudo acceder al archivo, les dejo nuevamente por aquí el trabajo.


👉👉  


 ZOOM MEETING:
Estas actividades las realizaremos en nuestra clase en zoom:  


*HELLO everyone!
*What day is it today?
*The weather: vamos a chequear el clima para ver cómo está el día. 
*Check homework: “Create your robot”
*Trabajo de consolidación.
*GAME: “Sentence stacker” (Presentation plus-games)
*Game:  BINGO (family/body)            

                               
  
Al terminar la reunión, sacamos nuestro cuaderno y copiamos lo que está escrito en el pizarrón.


Acá les dejo una ayudita para completar el clima:






2) Tarea para el hogar.

* Activity book: p. 27 Write the words.
¿Qué parte del cuerpo puedes ver en las imágenes? Escribe las palabras.

3) Time to play! Online game.
CLICK   Body/ have got

              My body








Class 27 June 25th (Clase de Jueves 25 de Junio)







ZOOM MEETING:
Estas actividades las realizaremos en nuestra clase en zoom:
*HELLO everyone!
*What day is it today?
*The weather: vamos a chequear el clima para ver cómo está el día. 
*Check homework.
*Revision: Cambridge LMS (Vocabulary 2/grammar 1 & 2)
*Pupil’s book: p. 24 Watch the video. Listen and match.
*Activity book: p. 24 Look and write the words.
                                 Look and colour.
*GAME: “Sentence stacker” (Presentation plus-games)


1) COPYBOOK: when we finish the meeting, we copy in our copybook.
Al terminar la reunión, sacamos nuestro cuaderno y copiamos lo que está escrito en el pizarrón.
 Acá les dejo una ayudita para completar el clima:




2) Tarea para el hogar.

Craft: Create your robot!
Basándonos en la descripción del monstruo elaborada la clase anterior, crea tu monstruo usando los materiales que tengas a mano en casa.
Aquí les dejo algunas imágenes a modo de ejemplo. Ustedes eligen qué materiales usar y qué forma darle, pero recuerden tener en cuenta las características de la descripción que hicieron.



























3) Time to play! Online game









Class 26: June 23rd (Clase de Martes 23 de Junio) 




ZOOM MEETING:

Estas actividades las realizaremos en nuestra clase en zoom:  


*HELLO everyone!
*What day is it today?
*The weather: vamos a chequear el clima para ver cómo está el día. 
               Have got😆😆 



*Pupil’s book: page 23 exercise 2. Ask and answer.
*Activity book: p. 23 Read and draw. Colour.
*GAME: “Sentence stacker” (Presentation plus-games)

                               
  
Al terminar la reunión, sacamos nuestro cuaderno y copiamos lo que está escrito en el pizarrón.


Acá les dejo una ayudita para completar el clima:


2) Tarea para el hogar.

* COPYBOOK: Draw your robot and make a short description.
Dibuja tu robot y escribe una breve descripción. Puedes ayudarte mirando el ejemplo del Activity book p. 23 ex. 2.

3) Time to play! Online game.





Class 25 June 18th (Clase de Jueves 18 de Junio)

ZOOM MEETING:
Estas actividades las realizaremos en nuestra clase en zoom:  


*HELLO everyone!
*What day is it today?
*The weather: vamos a chequear el clima para ver cómo está el día. 
*Check homework.
*Revision: Cambridge LMS (Vocabulary 1 & 2)
*Copybook: Dictation. “Listen and draw”
*Pupil’s book: page 23 Who is talking? Listen and tick.
  Gracie’s grammar (have got/haven’t got)
*Pupil’s book: p. 23 Ask and answer.
*Activity book: p. 23 Look and read. Write YES or NO.
*Game:👇👀👂






1) COPYBOOK: when we finish the meeting, we copy in our copybook.
Al terminar la reunión, sacamos nuestro cuaderno y copiamos lo que está escrito en el pizarrón.



Acá les dejo una ayudita para completar el clima:





2) Tarea para el hogar.

* COPYBOOK: Draw your robot and make a short description.
Dibuja tu robot y escribe una breve descripción. Puedes ayudarte mirando el ejemplo del Activity book p. 23 ex. 2.

3) Time to play! Online games
Click 1: Memory game
Click 2: My body









Class 24: June 16th (Clase de Martes 16 de Junio) 







ZOOM MEETING:

Estas actividades las realizaremos en nuestra clase en zoom:  


*HELLO everyone!
*What day is it today?
*The weather: vamos a chequear el clima para ver cómo está el día. 
*Vocabulary parts of the body and actions (oral revision) Presentation plus-Pupil’s b. 22 (blue arrow) and flashcards.
*Game: “Teacher says”
*VIDEO ACTIVITY 4 (Cambridge LMS)
*Pupil’s book: page 22 Listen and follow.
*Pupil’s book: page 23 Who is talking? Listen and tick.
  Gracie’s grammar (have got/haven’t got)
*Activity book: p. 22 Find and circle the words.
*GAME: “Name the picture” (Presentation plus-games)

                               
  
Al terminar la reunión, sacamos nuestro cuaderno y copiamos lo que está escrito en el pizarrón.



Acá les dejo una ayudita para completar el clima:



2) Tarea para el hogar.
Copybook: Draw a person and label its parts.
Dibuja una persona y escribe los nombres de las diferentes partes del cuerpo en tu cuaderno.

3) Time to play! Online game.

CLICK QUIZLET






Class 23 June 11th (Clase de Jueves 11 de Junio)


ZOOM MEETING:
Estas actividades las realizaremos en nuestra clase en zoom:  


*HELLO everyone!
*What day is it today?
*The weather: vamos a chequear el clima para ver cómo está el día. 
*Check homework.
*Revision: Quiz
*Pupil’s book: p. 22 Listen and do the actions. Then sing the song.
-Introduce new vocabulary: parts of the body.
*Activity book: p. 22 Find and circle the words.
*Game: “Teacher says”
*Game:Board game

1) COPYBOOK: when we finish the meeting, we copy in our copybook.
Al terminar la reunión, sacamos nuestro cuaderno y copiamos lo que está escrito en el pizarrón.




Acá les dejo una ayudita para completar el clima:


2) Tarea para el hogar.

* Activity Book P. 22 activity 2 “Write the words.”

3) Time to play! Online games

Click: My body

          MY body 2






Class 22: June 9th (Clase de Martes 9 de Junio) 


ZOOM MEETING:
Estas actividades las realizaremos en nuestra clase en zoom:  

*HELLO everyone!
*What day is it today?
*The weather: vamos a chequear el clima para ver cómo está el día. 
*Check homework.
*”The friendly farm” Act out the story.
*Pupil’s book: page 21 Gracie’s grammar
                                    Listen and stick.
*Activity Book: page 21 Listen and follow.
*Game: “Say the word” (divide the class in three groups) https://www.cambridgelms.org/
  
1) COPYBOOK: when we finish the meeting, we copy in our copybook.
Al terminar la reunión, sacamos nuestro cuaderno y copiamos lo que está escrito en el pizarrón.


Acá les dejo una ayudita para completar el clima:



2) Tarea para el hogar.
Activity Book p. 21 activity 2 “Read and write.”

3) Time to play! Online game.
CLICK My family







 Class 21 June 4th (Clase de Jueves 4 de Junio)



ZOOM MEETING:
Estas actividades las realizaremos en nuestra clase en zoom:  

*HELLO everyone!
*What day is it today?
*The weather: vamos a chequear el clima para ver cómo está el día. 
*Check homework.
*Revision: Random wheel (Family vocabulary)
👇😃


*Pupil’s book: p. 20 Story ”The friendly farm” Listen and then act out the story.
*Activity book: p. 19 Sound and spelling.
*Activity book Page 20 Read and tick or cross.

1) COPYBOOK: when we finish the meeting, we copy in our copybook.
Al terminar la reunión, sacamos nuestro cuaderno y copiamos lo que está escrito en el pizarrón.

Recuerden que pueden mirar el siguiente video para completar la información del clima.




Acá les dejo una ayudita para completar el clima:














2) Tarea para el hogar.

* Home booklet page 4 “Family puzzle”
  (Completo el crucigrama sobre los miembros de la familia. Luego, saco una foto de la actividad terminada y se lo envío a la seño a través de whatsapp)



3) Time to play! Online game



 





Class 20: June 2nd (Clase de Martes 2 de Junio) 



ZOOM MEETING:
Estas actividades las realizaremos en nuestra clase en zoom:  

*HELLO everyone!
*What day is it today?
*The weather: vamos a chequear el clima para ver cómo está el día. 
*Talk about the project.
*Introduction unit 2: Compartimos pantalla y resolvemos actividades online (Cambridge LMS Video activities 1 & 2)
*Pupil’s book: page 19
*Pupil’s book: page 19 Say the chant. Listen, point and say the colour.
*Activity Book: page 19 Look and say.
*Game: “Say the word” (divide the class in three groups) https://www.cambridgelms.org/
  
1) COPYBOOK: when we finish the meeting, we copy in our copybook.
Al terminar la reunión, sacamos nuestro cuaderno y copiamos lo que está escrito en el pizarrón.

Recuerden que pueden mirar el siguiente video para completar la información del clima.


Acá les dejo una ayudita para completar el clima:




2) Tarea para el hogar.

Draw and write the members of your family in your copybook.
Dibujo y escribo los nombres de los miembros de mi familia en el cuaderno.


3) Time to play! Online games.

CLICK My family
CLICK Family
👇










Class 19 May 28th (Clase de Jueves 28 de Mayo)





ZOOM MEETING:
Estas actividades las realizaremos en nuestra clase en zoom:  

*HELLO everyone!
*What day is it today?
*The weather: vamos a chequear el clima para ver cómo está el día. 
*Check homework.
*Activity book: Page 12 & 13
*Pupil’s book: p. 18 & 19 Unit 2 “All about us”
*Introduce vocabulary related to Families (flashcards)
 *Activity book p. 19 Look and say.
*Game:
*Homework “Project” (la profesora explicará esta actividad en detalle por Zoom)


1) COPYBOOK: when we finish the meeting, we copy in our copybook.
Al terminar la reunión, sacamos nuestro cuaderno y copiamos lo que está escrito en el pizarrón.

Recuerden que pueden mirar el siguiente video para completar la información del clima.



Acá les dejo una ayudita para completar el clima:



2) Tarea para el hogar.

PROJECT:

*** Tienen tiempo de enviar el video a la profesora hasta el 5 de Junio a través de Whatsapp.

3) Time to play! Online game


Click: Family









Class 18: May 26th (Clase de Martes 26 de Mayo) 

ZOOM MEETING:
Estas actividades las realizaremos en nuestra clase en zoom:  

*HELLO everyone!
*What day is it today?
*The weather: vamos a chequear el clima para ver cómo está el día. 
*Check homework.
*Revision: Compartimos pantalla y repasamos con actividades online (Cambridge LMS Grammar  1 & 2)
*
*Pupil’s book: pages 12 & 13 “Be kind at school” (VIDEO activity 5)
*Game: “Speak or swim” https://www.cambridgelms.org/
  
1) COPYBOOK: when we finish the meeting, we copy in our copybook.
Al terminar la reunión, sacamos nuestro cuaderno y copiamos lo que está escrito en el pizarrón.

Recuerden que pueden mirar el siguiente video para completar la información del clima.


Acá les dejo una ayudita para completar el clima:




 2) Tarea para el hogar.

Read the questions and answer.
Leo y respondo en mi cuaderno. Sigan la flecha para contestar.

1. THESE……….PENS.
2……..IS A BLUE BAG.
3. THE RULERS ARE………THE PENCIL CASE.
4 THESE ARE………………….
5. IT…….. A RUBBER.
6. ……ARE PENCILS


3) Time to play! Online game.



Class 17: May 21st(Clase de Jueves 21 de Mayo)




ZOOM MEETING:
Estas actividades las realizaremos en nuestra clase en zoom:  

*HELLO everyone!
*What day is it today?
*The weather: vamos a chequear el clima para ver cómo está el día. 
*Pupil’s book p. 16 page 16 Say the words. Put a tick or a cross.
*Activity book p. 17: Game!
*Game:

1) COPYBOOK: when we finish the meeting, we copy in our copybook.
Al terminar la reunión, sacamos nuestro cuaderno y copiamos lo que está escrito en el pizarrón.

Recuerden que pueden mirar el siguiente video para completar la información del clima.



Acá les dejo una ayudita para completar el clima:


2) Tarea para el hogar.

- ACTIVITY BOOK p. 16: “Look and read. Put a tick or a cross in the box.”
En el libro “Activity book” página 16, resuelvo el ejercicio. Observo las imágenes y escribo un tick () si la imagen corresponde con la oración y una cruz (

3) Time to play! Online game

Click: Video lesson





Class 16: May 19th (Clase de Martes 19 de Mayo) 


ZOOM MEETING:
Estas actividades las realizaremos en nuestra clase en zoom:  

*HELLO everyone!
*What day is it today?
*The weather: vamos a chequear el clima para ver cómo está el día. 
*Check homework.
*Pupil’s book: page 14 “Speaking” Look at the picture and say a sentence. The rest of the students say tick or cross.
*Activity book: Page 15
*Game: BINGO (hoy jugaremos el bingo que empezamos a diseñar la clase pasada)

  
1) COPYBOOK: when we finish the meeting, we copy in our copybook.
Al terminar la reunión, sacamos nuestro cuaderno y copiamos lo que está escrito en el pizarrón.

Recuerden que pueden mirar el siguiente video para completar la información del clima.


Acá les dejo una ayudita para completar el clima:



2) Tarea para el hogar.

-
Observo la imagen que aparece en el libro “Pupil’s book” página 14 y escribo cuatro oraciones.
Ejemplo: “The red book is IN the cupboard.”


3) Time to play! Online game.







Class 15: May 14th (Clase de Jueves 14 de Mayo)

ZOOM MEETING:
Estas actividades las realizaremos en nuestra clase en zoom:  

*HELLO everyone!
*What day is it today?
*The weather: vamos a chequear el clima para ver cómo está el día. 
*Activity book p. 14: Listen and draw. Then write four sentences.
*Activity book p. 14: Complete the rhyme.
*Game: BINGO



1) COPYBOOK: when we finish the meeting, we copy in our copybook.
Al terminar la reunión, sacamos nuestro cuaderno y copiamos lo que está escrito en el pizarrón.

Recuerden que pueden mirar el siguiente video para completar la información del clima.



Acá les dejo una ayudita para completar el clima:



2) Tarea para el hogar.

-
Resuelvo el ejercicio “Where are the crayons?” que aparece en la página 3 del libro “Home Booklet”.

3) Time to play! Online game
En esta actividad tienen que elegir entre las palabritas IN, ON o UNDER para completar las oraciones. Presto atención a dónde se encuentran los animalitos.
Cuando termino puedo corregir mi actividad haciendo click en FINISH y luego en CHECK MY ANSWERS.









Class 14: May 12th (Clase de Martes 12 de Mayo) 




ZOOM MEETING:
Estas actividades las realizaremos en nuestra clase en zoom: 


*HELLO everyone!
*What day is it today?
*The weather: vamos a chequear el clima para ver cómo está el día. 
*Check homework.
*Activity book: Page 11
*Pupil’s book: page 14/15 “Literature”
*Game: “Sentence stacker”


1) COPYBOOK: when we finish the meeting, we copy in our copybook.
Al terminar la reunión, sacamos nuestro cuaderno y copiamos lo que está escrito en el pizarrón.

Recuerden que pueden mirar el siguiente video para completar la información del clima.


Acá les dejo una ayudita para completar el clima:






2) Tarea para el hogar.

-
Resuelvo el ejercicio 2 del libro “Pupil’s Book” página 15.
Leo y practico en voz alta la historia “The first day.”

Aquí les dejo el audio por si necesitan escucharlo nuevamente.

👂👂🎧🎧AUDIO:





3) Time to play! Online game.
Hora de jugar.
(Hacé click en "play" para empezar y mové la barra de abajo con el mouse si estás usando computadora o con el dedo en el celular, para que la pelotita rebote en ella.)







Class 11: May 7th (Clase de Jueves 7 de Mayo)



ZOOM MEETING:
Estas actividades las realizaremos en nuestra clase en zoom:  

*HELLO everyone!
*What day is it today?
*The weather: vamos a chequear el clima para ver cómo está el día. 
*Game: Jeopardy. Con este juego repasaremos todo el vocabulario visto hasta el momento.
*Activity book p. 11: Look and draw. Then write the words.                            


1) COPYBOOK: when we finish the meeting, we copy in our copybook.
Al terminar la reunión, sacamos nuestro cuaderno y copiamos lo que está escrito en el pizarrón.

Recuerden que pueden mirar el siguiente video para completar la información del clima.



Acá les dejo una ayudita para completar el clima:




2) Tarea para el hogar.

-
Resuelvo los dos ejercicios que aparecen en la página 2 del libro “Home Booklet”.

 ***Si alguien todavía no tiene el libro, estas son las actividades.

























3) Time to play! Online games
a) Hago click en la opción que corresponda según la imagen que veo. Para pasar a la siguiente imagen hago click en NEXT (siguiente).


b) Resolvemos la actividad online. Recuerda de clickear en Terminado/Finish y chequear tus respuestas.

Click:  THIS/ THESE






Class 12: May 5th (Clase de Martes 5 de Mayo) 




ZOOM MEETING:
Estas actividades las realizaremos en nuestra clase en zoom:  



*HELLO everyone!
*What day is it today?
*The weather: vamos a chequear el clima para ver cómo está el día. 
*Pupil's book: Page 10
*Pupil’s book: page 11 It is/ They are.
*Game: “Name the picture.”

  
1) COPYBOOK: when we finish the meeting, we copy in our copybook.
Al terminar la reunión, sacamos nuestro cuaderno y copiamos lo que está escrito en el pizarrón.

Recuerden que pueden mirar el siguiente video para completar la información del clima.



Acá les dejo una ayudita para completar el clima:





2) Tarea para el hogar.

-
Resuelvo el ejercicio 1 del libro “Student’s Book” página 11.
¿De qué están hablando? Escucho el audio y hago un tick en la imagen que corresponda.














3) Time to play! Online game.
Hora de jugar.
Resolvemos la actividad online completando las oraciones con










Class 11: 








ZOOM MEETING:

Estas actividades las realizaremos en nuestra clase en zoom: 



*HELLO everyone!


*THE WEATHER:





 





*SCHOOL OBJECTS AND PREPOSITIONS:

-Game!


-



     


1) COPYBOOK: when we finish the meeting, we copy in our copybook.
Al terminar la reunión, sacamos nuestro cuaderno y copiamos lo que está escrito en el pizarrón.

Recuerden que pueden mirar el siguiente video para completar la información del clima.




Acá les dejo una ayudita para completar el clima:




2) Time to play! Online game
En la primera actividad elige la opción correcta con el click de tu mouse. En la segunda te va a aparecer un lápiz y tienes que dibujar líneas para unir las opciones que son correctas.
¡Cuando termines, clickea en TERMINADO y luego Comprobar mis respuestas!


 Click: Prepositions



Ms Sole



Class 10: April 28th (Clase de Martes 28 de Abril) 

¡HOLA!  LES RECUERDO QUE A PARTIR DE ESTA SEMANA NOS REUNIREMOS CON LA SEÑO A TRAVÉS DE ZOOM. ¡QUE ALEGRÍA REENCONTRANOS!  POSTERIOR AL ENCUENTRO, SEGUIREMOS TRABAJANDO EN CASA CON LAS ACTIVIDADES DEL BLOG Y USANDO SUS CUADERNOS DE INGLÉS.





ZOOM MEETING:
Estas actividades las realizaremos en nuestra clase en zoom: 

*HELLO everyone!
*THE WEATHER: vamos a chequear el clima para ver como está hoy. 
*THE FRIENDLY FARM: Friendly Farm characters’ names.
 Hablaremos de nuestros amigos de la granja y los animales.
*PREPOSITIONS: Where is……..?

                         
1) COPYBOOK: when we finish the meeting, we copy in our copybook.
Al terminar la reunión, sacamos nuestro cuaderno y copiamos lo que está escrito en el pizarrón.

Recuerden que pueden mirar el siguiente video para completar la información del clima.


Acá les dejo una ayudita para completar el clima:






2) Time to play! Online game.
Farm animals’ game.
Hora de jugar.
Cuando abras la página primero haz click en el parlante para escuchar la palabra. Luego, tienes que hacer click en la palabra que esta pegadita a él. Finalmente elige a que animal pertenece. ¡Diviértete!



It was lovely to see you today. See you on Thursday!
Fue hermoso verlos hoy. Nos vemos el día jueves.








Ms Sole







Class 9: 





IMPORTANT!

Pueden descargar e imprimir en formato PDF las actividades para pegar en el cuaderno



**COPYBOOK (cuaderno)

Sacamos nuestro cuaderno y copiamos lo que está escrito en el pizarrón.

Recuerden que pueden mirar el siguiente video para completar la información del clima.








Activities:

1) How old are our friends? Listen and circle the number.
¿Cuántos años tienen nuestros amigos? Escucha y encierra el numerito que corresponda para cada animal.

AUDIO👉👉 👂










2) Animals in English.

*Do you know these animals in English?
¿Saben cómo se dicen estos animales en inglés? Cuando termines de leer, copia las oraciones en inglés en tu cuaderno.



3) Where are the animals? Look at the picture and complete the sentences.
¡Los animales de la granja quisieron visitar la escuela de Jim y Jenny!

Mira la imagen y completa las oraciones con ON-IN-UNDER o NEXT TO.





*Where is Shelly?  It’s………..the desk.
*Where is Henrietta? It’s……….the desk.
*Where is Rocky? It’s……………. the desk.

*Where is Cameron? It’s……..the door.




4) Have fun with this song and learn more animals.
Vamos a disfrutar esta canción y aprender más animales de la granja.



5) Time to play!

 Click  Memory game



Ms Sole


Class 8: 






                          





IMPORTANT!

Pueden descargar e imprimir en formato PDF  todas las actividades para pegar en el cuaderno





**COPYBOOK (cuaderno)

Sacamos nuestro cuaderno y copiamos lo que está escrito en el pizarrón.

Recuerden que pueden mirar el siguiente video para completar la información del clima.









Activities:



1) Write the words. Find the secret word.

Pongamos en práctica el vocabulario que aprendimos la última clase.

En este ejercicio, escribo los nombres de los objetos de las imágenes y luego, encuentro la palabra secreta que se forma en el medio.






2) Story time!

Order the images of the story.



¿Se acuerdan la historia que escuchamos la clase pasada?



En esta actividad tendrán que poner en orden las imágenes de la historia. Para eso, tendrán que recortar y pegar en sus cuadernos las imágenes en el orden correcto.




 👉👉AUDIO







3) Let’s continue working in our copybooks! Copy these questions and then look carefully for the answers in the story.

Continuamos trabajando en nuestros cuadernos. Copiamos estas preguntas y buscamos con cuidado las respuestas en la historia. Completo con preposiciones.

*Where is the pencil?  It’s………..the desk.

*Where is the crayon? It’s……….the desk.
*Where is the bag? It’s……………. the desk.

*Where is Jenny’s bag? It’s……..the barn.




4) Time to play!
En este juego Ali y Mia tienen que llegar a la escuela. Clickea en el link y aprieta el botón next. Selecciona tu personaje.

Para llegar sanos tienes que evitar charcos, abejas, ratas y otros objetos peligrosos. También puedes recuperar vidas recogiendo los elementos de cada nivel( comida saludable, útiles escolares,etc)

Para saltar aprieta Z y para deslizarte por debajo X. Son tres niveles! Suerte! Recuerda que siempre puedes intentar otra vez con TRY AGAIN.

 Click 


I hope you have enjoyed these activities. See you on Thursday!
Espero hayan disfrutado las actividades. Nos vemos el día jueves.

Chau a todos!!

Ms Sole
  




Class 7: 
Saludito Ms Sole:




IMPORTANT!


Pueden descargar e imprimir en formato PDF las actividades para pegar en el cuaderno



**COPYBOOK (cuaderno)

Sacamos nuestro cuaderno y copiamos lo que está escrito en el pizarrón.

Recuerden que pueden mirar el siguiente video para completar la información del clima.








Activities

Video






1) Listen and sing the song.

Escucha y canta la canción.



AUDIO












2) Listen again and colour.
Escucha de nuevo el audio y colorea los objetos escolares que aparecen en blanco según el color que se indica en la canción.

3) Revision: Prepositions of place.
Revisión: Preposiciones de lugar (in, on, under, next to)
Aquí les dejo un video para repasar las preposiciones vistas.


Video



4) Read and complete.

Observa la imagen. Luego, lee y completa con las preposiciones que se encuentran en el recuadro más abajo.



Hacer click en el link y luego presionar PLAY para comenzar a jugar. El juego consiste en adivinar la palabra presionando diferentes letras para formar el nombre.





Class 6: April 14th  (Clase de Martes 14 de Abril) 

Saludito Ms Sole: video






IMPORTANT!
Pueden descargar e imprimir en formato PDF las actividades para pegar en el cuaderno AQUÍ



**COPYBOOK (cuaderno)
Sacamos nuestro cuaderno y copiamos lo que está escrito en el pizarrón.
Recuerden que pueden mirar el siguiente video para completar la información del clima.







Activities:

Presentamos a dos nuevos amigos “Jim” y “ Jenny”!! Ellos viven en una granja. Su nombre es: The Friendly Farm como pueden ver en el cartel.







1) Answer and draw.

Responde y dibuja.



What’s your name?                 I’m ……………
¿Cómo te llamas?                    Yo soy ………..

How old are you?                     I’m …………….
¿Cúantos años tienes?             Yo tengo ………..



2) School objects revision
Complete the pictures. Then circle the words and match.
Hagamos un repaso de los útiles escolares.

-Completo los dibujos (Remarco las líneas de punto).
-Luego redondeo las palabras (objetos de la escuela) que voy descubriendo.

-Por último, uno con líneas la imagen del objeto con la palabra que corresponde.


3) Listen and read. Who says it? Circle the name.

Escucha y lee ¿Quién lo dice? Redondeo el nombre del personaje que enuncia cada oración. El primero es un ejemplo.

 AUDIO










Hacer click en el link y luego presionar PLAY para comenzar a jugar. El juego consiste en ubicar la imagen en la caja que corresponda.


Have fun!! Goodbye!!

Diviértanse!! Chau a todos!!


Ms Sole



IMPORTANTE!


El jueves 9 es feriado, pero si tienen ganas de seguir trabajando y practicando en casa, pueden realizar las actividades propuestas. Enjoy them! 


Class 5



Hello again!

Hola de nuevo!


IMPORTANT!

Pueden descargar e imprimir en formato PDF las actividades para pegar en el cuaderno





**COPYBOOK (cuaderno)

Copiamos la fecha en nuestros cuadernos.

Además, vamos a empezar a escribir cómo está el clima ese día. Pueden mirar el siguiente video para completar esa información.






EJEMPLO:




Ayudita para el clima:


Activities:

 

Comenzaremos a incluir actividades del libro que vamos a usar este año.



Conozcamos a los personajes que nos van a acompañar este tiempo.



1) Listen and read. Then, write the character’s names.

Escucha y lee la historia. Luego escribe el nombre de los personajes.









2) Listen and tick () or cross (X).

Escucho y escribo un tick () si el audio corresponde a la imagen, o una cruz (X) si no corresponde.





¿Se acuerdan que la clase pasada comenzamos a aprender algunas preposiciones de lugar?
Les dejo un video que hice explicando un poquito cuales son.



3) School objects and prepositions.
Look at the picture. Complete the sentences.
Observo la imagen y completo las oraciones con ON, IN, UNDER, NEXT TO.





4) Game
Find the pairs.
Encuentra los pares.

CLICK



Goodbye!!





Ms Sole. 












1) School objects.



Veamos el siguiente video de la película Intensamente para repasar los útiles escolares.



Mira el video y respondé las preguntas que aparezcan. Seleccioná la imagen que corresponda haciendo click (TAP) en la pantalla.







2) Prepositions- SONG



Vamos a aprender a decir algunas

Escuchemos la siguiente canción!



Click





3) Listening

“Where is the cat?”

Aquí tienen una pequeña ayuda.





Click Where is the cat?
(Al finalizar, hacer click en FINISHED/ TERMINADO y luego en CHECK ANSWERS/CORREGIR RESPUESTAS. NO enviar respuestas a la profesora).


4) Wash your hands song!
Para que continuemos cuidándonos desde casa, escuchemos y bailemos esta canción en familia. A lavarse las manos!!
Click Song


See you soon!!!  Kisses!!

Nos vemos pronto! Besos!!



Ms Sole







Class 3: March 31st (Clase de Martes 31 de Marzo) 


Hello again! Let’s continue learning and having fun from home!

Hola de nuevo! Continuemos aprendiendo y divirtiéndonos desde casa.

Activities: 

1) Colours and numbers.
Terminamos de repasar números y colores para no olvidarnos más! J

Click  Colours and numbers (Actividad CON OPCIONES)
              1- Elijo el color que corresponda.
              2-¿Cuántos globos hay? Elijo el número correcto.

(Al finalizar, hacer click en FINISHED/ TERMINADO y luego en CHECK ANSWERS/CORREGIR RESPUESTAS. NO enviar respuestas a la profesora).


Click  Colours and numbers (Actividad SIN OPCIONES)
              1- Escribo el color que corresponda.
              2-¿Cuántos globos hay? Escribo el número correcto.

(Al finalizar, hacer click en FINISHED/ TERMINADO y luego en CHECK ANSWERS/CORREGIR RESPUESTAS. NO enviar respuestas a la profesora).


Veamos el siguiente video para continuar estudiando el vocabulario referido a útiles escolares.
                            
Click  SCHOOL OBJECTS 

 
En esta actividad vamos a escuchar los útiles escolares que nos dictan y elegir el correcto.

1- Hacer click en NEXT para comenzar el juego.
2- Para poder escuchar, hago click en PLAY QUESTION
3-Elijo la imagen que corresponde
4- Hacer click en SUBMIT.


4) Read and colour.
Para que nos quede algo en nuestro cuaderno, si hay una impresora en casa pedile a alguien que imprima esta actividad para colorear y pegar en el cuaderno.


Click My pencil case




Well, that’s all for now. I send you a big kiss!

Bueno, eso es todo por ahora. Les mando un beso enorme! 

Ms Sole. 









Class 2:  

Class 1: March 19th  ( Clase de  Jueves 19 de Marzo)

Hi everyone! Here we have activities and songs for these days we must stay at home!💗💕


Hola a todos!  Para estos días que nos quedamos en casa, dejamos actividades y canciones. A practicar!💕 💕


Activities:


1) What's your favourite colour?
¿Se acuerdan de los colores? Con este rap vamos a repasarlos.
Hagan click en este link:


2) Colors Memory Game.
Ahora vamos a jugar este juego de la memoria. Hagan click para dar vuelta las fichas y encontrar todos los pares
Hacemos click acá: 


3)Listening activity.
En esta actividad vamos a escuchar los colores que nos dictan y elegir el correcto. Una vez que hagas toda la actividad hacé click en "TERMINADO" y luego en "COMPROBAR MIS RESPUESTAS"

Vamos a este link: 


4) Story time!! VIDEO
Mira el siguiente video sobre Billy y Splodge quienes se encuentran en una nave espacial. Están visitando muchos planetas coloridos. 
En la parte inferior del video aparece un juego (GAME), hago click y a continuación se desplegará una actividad en la cual tendrás que poner en orden los planetas.

Link:


5) Copybook.
Para que nos quede algo en nuestro cuaderno, si hay una impresora en casa pedile a alguien que imprima esta actividad para pegar en el cuaderno.  Es una sopa de letras! Para hacerlo debes clickear donde dice PRINT TEMPLATE.

Si no hay, no te preocupes! Resolvela mirando el archivo y una vez que encuentres la palabra,la copias en tu cuaderno!💗💗

Acá está el link


Hope you've learnt and had fun 😊! I'll be sending more activities soon.
A super big hug for everyone! 💗💗

Espero que se hayan divertido aprendiendo 😊. Pronto estaré enviando más actividades.
Un abrazo de oso para todos. 💗🐻💗

Sole

Comentarios

Entradas populares de este blog

PrePET-Teacher Sole